الگوی تدریس غیرمستقیم راجرز
ساعت ۳:٠٠ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۳۱ امرداد ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی: روش تدریس

 پس از بحث دررابطه باالگوهای تدریس انفرادی اینک به بررسی الگوی تدریس غیرمستقیم که روشی از این

خانواده هست خواهیم پرداخت.الگوی تدریس غیرمستقیم مبتنی برنوشته های کارل راجرزمی باشد.وی که ازروانشناسان انسان گراست با پیوند دادن مکتب خودبه تعلیم وترتبیت نظردرمانی خود رابه عنوان شیوه ای

ازیادگیری به آموزش وپرورش تسری بخشید.وی باقراردادن مناسبات انسانی دربرابر موضوع درسی یا

جریان تفکر،ازمناسبات درست انسانی به عنوان عامل نشو ونما یادمی کند.

وی باتوجه به دیدگاهش هدف آموزش وپرورش راشکوفا ساختن هرچه بیشتربالقوه های انسان دانسته وبر

تحقق خویشتن یادگیرنده تاکیدمی کند.


 
سیاه مشق دل
ساعت ٤:۳٩ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۳٠ امرداد ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی:

تمام دلخوشی من، تو بودی. و تمام تو، دلخوشی ات بود.

تو می دانستی که تمام ناتمام من با تو تمام می شود،

تو می دانستی که برایم شعر بودی، و من در حسرتِ غزلی کوتاه با قافیه رفتن.

تو می دانستی باورت داشتم، ناباوریت را دوست داشتم.

تو می دانستی نیاز دستانم را، اکنون فسرده ازسایش سرمای تنهایی است.

تو می دانستی پرواز را، بالهای شکسته ام را

تو می دانستی که می مانم، سالهای زندگی ام را

تو می دانستی بهانه چیست، جدایی چه رنگی است، خدا کدام است،

من می دانم تو می دانستی، نداستنم را.


 
کتاب مبانی فلسفی و نظری مدیریت آموزشی نوشته حسن فرهمندخواه
ساعت ٢:٤۸ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٦ امرداد ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی: مدیریت آموزشی

این کتاب برگرفته از نکات و موضوعات موجود در منابع مهم درس مدیریت آموزشی برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد می باشد که با حمایت موسسه ماهان به چاپ رسیده است.

این کتاب در چهارده فصل تنظیم شده است که بدین شرح می باشد.

سازمان، مدیریت،برنامه ریزی و هدف گذاری،سازماندهی،ارتباط،رهبری،نظارت و کنترل،تصمیم گیری و حل مساله، رفتار سازمانی،انگیزش،نظریه و عمل،مبانی فلسفی تئوری های سازمان و مدیریت،نظریه های سازمان و مدیریت، طبقه بندی اسکات از سازمانها،مفاهیم و نظریات جدید،زمینه مدیریت آموزشی و نظام آموزش و پرورش ایران

این کتاب کوشش سالها تدریس و تحقیق اینجانب در حوزه های مدیریت آموزشی می باشد.

 


 
یادگیری در بزرگسالان
ساعت ٢:٢۳ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٦ امرداد ،۱۳٩٢  کلمات کلیدی: آموزپ

البته این صحیح می باشد که تواناییهای بدنی بزرگسالان پس از آنکه در اواخر دوره نوجوانی به اوج خود رسید رو به تنزل می گذارد و ضعف قوای حسی ، از دست رفتن قدرت ، طولانی شدن زمان واکنش ، ضعف قوای جنسی ، بروز تغییر در